lørdag den 26. juli 2014

Solsorten, onde marsvine mor, rengøring og hygge

Varmen bliver ved med at være her, godt nok er det skønt med sommer, men varmen er bare så hård for alle, både mennesker og dyr.
Enden på min solsort i haven, endte i går eftermiddags/aften. Bedst som jeg ikke troede der skete noget ved at have King i haven, men pludselig stod han over for en død solsorte unge, jeg glemte i al min rædselshed at tage et billede, men det ville i nok også gerne undvære. Dog da jeg endelig havde fået sagt åhnej og nej og ej et par gange eller ti så kom der ro over mig, efter min søster havde smidt den over hækken *s* Godt man har hende i hvert fald.
Vi kom frem til at den nok var blevet tippet ud af reden, enten fordi den var syg eller fordi den var svag, i al fald lå den nu der for snuden af King, og jeg blev forfærdet, tænk sig hvis det var King den gavtyv havde  slået den i hjel eller noget. Men når jeg tænker efter så er jeg sikker på den har været svag.

I dag er det lørdag, solen står over os, og vi skal selvfølgelig være glade. Men der er så varmt.
Jeg har været rigtig ond i dag ved Pister marsvin, jeg fandt en filtret hårtot, som jeg simpelthen måtte have klippet af. Så snedig som jeg var, tog jeg et håndklæde lagde over hovedet og så kunne jeg ellers gå i gang. Men dette ville herren ikke være med til, så i stedet drejede han om sig selv, og jeg.. Jeg fulgte med så godt jeg kunne, ind til at jeg tog et fast tag i ham og fik klippet ham.. Nøøj hvor han skabte sig, det passede ham i hvert fald ikke. Men nu er det heldigvis overstået, tilbage er der et håndklæde fyldt med hår, og et tilpas marsvin. Bedre kan det da ikke blive *S*

Afslappede Pister 


Det også i dag den store rengøring er. Både marsvins bur og kanins bur skal gøres rene, plus diverse andre ting. Det er varmt og det er ikke uden det helt vilde overskud der er. Men gøres skal det. Jeg har ventet for længe efterhånden, bare fordi jeg troede der blev lidt køligere.

Imens drikkes der kakao og spises vindruer .


Lækkert koldt


Lækkert friskt



Ingen kommentarer:

Send en kommentar