tirsdag den 24. marts 2015

Have og såning

Sikke længe siden det er..

Ja men her er jeg så igen. Hehe :) Og i mellemtiden er det blevet forår, sådan i dag har det i hvert fald føltes. Lidt rart faktisk.

Det giver jo også tid til ude tid og planter.

Jeg købte i søndags et Spirehus, ja okay jeg kalder det er minidrivhus, Men stort og rummeligt er det. Dog med den på at jeg var ved at opgive at samle det. Det så så uoverkommerligt ud. Den dag jeg gik i gang med det tog det mig alligevel 3 timer at samle det, jo jo men handy woman var jeg, så selvfølgelig blev det lavet færdig

Halvt færdigt, selv hunden er gået til ro, med et halv øje åbent :)













Og sådan ser det færdige resultat ud.
Ikke specielt godt billede, men lyset drillede :)

Nu mangler jorden og de små spire bare.















I dag har jeg så fået kigget lidt på frøene, jeg fandt dem og jeg har mange.
Jeg har sået Tagetes, faktisk rigtig rigtig mange. Så må vi se om det bliver til noget.

 Og her er de så, står lige så fint derinde og venter på at de spire.

Så må vi se om det overhovedet bliver til noget.
Har ikke så meget erfaring, men lidt har jeg da og med tiden bliver det vel bedre.









Jeg skal i aften have sat ærter over i et bad så de kan stå til i morgen, og da jeg har rimelig mange må vi se om jeg har plads til dem alle.
Får lidt travlt de næste uger med at få sået de forskellige frø. Men i år vil jeg altså i gang. Da jeg sidste år jo blev alene på matriklen her magtede jeg stort set ingenting. I år skal min have altså bare gennemgås og plejes. Jeg glæder mig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar